lördag 25 december 2010

Längre uppehåll

Jag har bestämt mig för att släppa bloggen. Åtminstone så länge allt är lugnt. Om det är någon som undrar varför jag inte skriver. M´s tumörer håller sig lugna vad vi vet. Han har i alla fall inte fått några nya symptom. Kallelse till nästa magnetröntgen den 3:e februari har kommit. Då har M precis avslutat den 8:e Temodalkuren av 9.

Den 7:e Temodalkuren startar på torsdag om blodproven från i onsdags är bra. Lite tveksamt eftersom M har fått massor med små prickar som ser ut som blåmärken. Han hade det när trombocytvärdet var lågt för ett par månader sedan också. De försvann nog inte helt, men jag tycker de har blivit fler nu igen.

Julafton firades med mina föräldrar, svärföräldrar och min syster med familj. Det var full fart från att kusinerna klev in genom dörren strax efter kl. 13 tills alla barnen somnade vid 21.30.

God fortsättning på julen och GOTT NYTT ÅR!!!

6 kommentarer:

  1. Då hoppas vi att det långt till nästa inlägg. God fortsättning och ett Gott nytt år!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fortsatt lycka till och God fortsättning och ett Gott nytt år till dig och familjen!

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att läget är ganska lugnt ändå.
    Läkare tvärvägrade skriva ut någon uppiggande medicin till mig. Dock verkar det som om problemet med min trötthet är löst. Bytte ut Dolkontinet mot morfinplåster och nu är den där sjuka tröttheten borta. Helt otroligt och jag har fått livet tillbaka känns det som.

    Jag fortsätter och titta in då och då även om jag också hoppas att det dröjer till nästa inlägg.

    Önskar er en god fortsättning på året som är kvar och en bra start på nästa år.

    Varma hälsningar Annelie

    SvaraRadera
  4. hej,

    Tänker på er och hoppas allt är "bra". Hur har det gått efter senaste MR? Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Hej Anna!
    Det har inte gått så bra, tyvärr. Fick veta igår att det växt och att M ska börja behandling med avastin på fredag. Har inte fått så mycket detaljer än. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Vad tungt för er, Avastin har ju visat sig fungera för vissa, så jag hoppas verkligen att det tar död på cancermonstret. Det är så orättvist att eran familj ska behöva drabbas av detta. Ta hand om er, och försök att fänga dagen. Kram Anna

    SvaraRadera