onsdag 14 april 2010

Bättring

M´s kontaktsjuksköterska på Radiumhemmet, C, ringer upp mig på förmiddagen. Hon går in och pratar med doktorn medan jag väntar kvar i telefon. Doktorn skriver ut Ondansetron, en Zofrankopia. M hämtar ut det på Radiumhemmets apotek innan han åker hem efter strålningen. Han blir lite illamående innan han hinner ta de nya tabletterna, men när han har tagit dem är illamåendet som bortblåst. Skönt. Annars känner han inte av Temodalet särskilt mycket än så länge, kanske lite molande huvudvärk. Strålningen går bra idag också, det är inte så lång väntetid. Bara 28 behandlingar kvar nu :-).

Jag både lämnar och hämtar barnen idag. Det blir en lång dag för dem, 7:45-15:45, men A har ändå ingen lust att gå hem när jag kommer. De är ute på gården och det är jättehärligt väder. Min arbetsdag går ganska bra fastän jag har sovit dåligt. Jag väntar hela dagen på att min doktor ska ringa. Inte förrän jag är på väg till gympan med A nu ikväll ringer han. Jag får 25 st Oxascand, som är lugnande, utskrivet. Åker till apoteket när A är på gympan och hämtar ut dem. Ska ta en ikväll så att jag kan slappna av och sova ordentligt, sedan hoppas jag att det blir sällan som jag behöver ta dem.

När A och jag åker hem från gympan säger hon: "Om pappa dör vill jag ha ett foto av honom på mitt sängbord". Hon tänker mycket på det, det märks. Nu ska jag snart hoppa i säng, det blev ingen promenad med min kompis idag som planerat, det blir sova istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar