fredag 23 juli 2010

Läkarbesök på KS

M´s anfall kan ha berott på någonting så enkelt som alkohol. Det blev lite av den varan när vi var hemma hos mina föräldrar. Alkohol sänker kramptröskeln informerade dr. F i tisdags. Det hade vi ingen aning om. Det är ingen som har utdelat några alkoholrestriktioner. Under strålbehandlingen var det alkoholförbud, men sedan är det ingen som har sagt någonting och vi har inte frågat. M vågar inte chansa nu utan kommer att avstå ett bra tag framöver. Dr. F var bra, vi fick svar på en del frågor och sedan tidigarelade han magnetröntgen som var planerad till den 27/8. Den ska nu ske i slutet av juli eller början av augusti, men än har han inte fått någon kallelse.

Svärmor stannade kvar här i tisdags när hon skjutsat M och barnen hem från stugan och såg efter barnen när vi åkte till KS. Svärfar fortsatte gräva ut i slänten på baksidan där vi nu har ställt en pool. Jag fortsatte att gräva och fixa hela onsdagen. Var också på bl.a. Rusta och köpte till fler saker vi behövde. I torsdags förmiddag gjorde jag underlaget klart och monterade ihop poolen. Det tog ca 2.5 timmar att fylla den. Barnen var väldigt badsugna, men vattnet var kallt, 13°, och det blev inte mer än 17° innan kvällen. A badade ändå tills hon var blå om läpparna. E satt mest på trappan och plaskade med fötterna.

Igår kväll tog jag en lugnande tablett innan jag skulle gå och lägga mig. Har sovit dåligt några nätter, mest p.g.a. att M har börjat snarka, någon som han inte brukar göra. Jag är extemt lättväckt. I natt sov jag i allafall som en sten och dessutom fick jag ligga kvar i morse. Gick upp först kl. 9. Jätteskönt. Känner mig som en helt ny människa. Joggade en sväng, det gick bra. Svärföräldrarna var här och hjälpte M att rensa i garaget och köra iväg skräpet till tippen. M mår helt bra nu, det tog lite tid efter anfallet. Lite tröttare kanske, men det kan fortfarande bero på den nya epilepsimedicinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar