fredag 2 juli 2010

Cellgiftskur nr. 1

Nu har M precis tagit dos 3 i sin första cellgiftskur. Det går väldigt bra. Han märker knappt av det. Han ska ta det på kvällen 2 timmar efter maten och sedan ska det går 1 timme innan han kan äta någonting igen. Det är bra att ta det på kvällen. M blir som tröttast ett par timmar efter cellgiftet och då sover han oftast. Han märker inget illamående. Det kan vi tacka ondansetronet och även kortisonet för.

Jobbade sista dagen idag innan 5 veckors semester. Det var en del att få undan och få ordning på innan jag kunde gå hem. Satt var till 18.45, men det var det värt, alternativet var att åka in i helgen och det kändes inte så kul. Kommer att sakna att gå till jobbet och komma iväg hemifrån samtidigt som en paus från jobbet är behövlig. Igår kväll var jag och några av kollegorna ute och tog en bit mat och en del öl och vin efter jobbet. Det var jättetrevligt. Vi satt i på bryggan i Gästhamnen här i stan och fick verkligen sommarkänslor.

I morgon åker min mamma hem till Skåne tillsammans med A. Jag, M och E åker troligtvis ner på torsdag. Innan dess blir det nog en del sol och bad och en tur till Stockholm med tåget.

1 kommentar:

  1. HA NU EN SKÖN SEMESTER! och jag hoppas att cellgiftena förgiftar sjukdomen så mycket som det bara går och att M får må bra! Kram Anna

    SvaraRadera