måndag 28 juni 2010

Snart semester

Jag fick inte tag i någon svart solsäng igår heller. Det fanns bara röda och vita kvar där jag var och tittade. Det blev lite solande på golvet igen. Det var otroligt varmt i solen igår så det går inte att ligga länge, men nu har jag fått lite färg i allafall.

E var feberfri igår så vännerna J, G och V kom på besök. Som vanligt kändes det som om jag mest stod i köket fast jag hade försökt göra det lätt för mig. J hjälpte mig dock en hel del. Annars var det en väldigt trevlig eftermiddag och kväll. Mamma skulle anlända med tåget 21:20 för att stanna hos oss hela denna veckan. Det var en ledning i Mjölby som var nedriven vilket medförde att hon inte klev in genom dörren förrän klockan var 01:45. Jag kunde inte sova innan jag hörde att mamma kom. Är faktiskt inte så farligt trött idag ändå.

M är ganska pigg nu. Det syns och märks på honom nu att han äter kortison. Ansiktet och magen är runda och han äter mycket mer än förut. Jag tycker fortfarande att han inte är sig själv riktigt, men det kanske han aldrig blir mer heller... B-lymfocyterna var fortfarande låga idag, 0,4, men han ska tydligen ändå börja med Temodal i morgon. Vi får se om vi får tag i något här i stan eller om vi får åka någon annanstans. Annars får det vänta en dag till.

Nu är det bara 4 arbetsdagar kvar tills jag ska vara ledig i 5 veckor. Det ska bli skönt att vara ledig på ett sätt. Jobbet har varit lite för krävande trots att jag har slagit av på takten. Har inte riktigt koll på saker och ting märker jag. En annan nackdel är att eftersom M helt plötsligt får de där "anfallen" och inte förstår allvaret och ropar på hjälp kan jag inte helt slappna av någongång, särskilt om han är hemma ensam med barnen. Det som ändå har varit skönt med att gå till jobbet är att få komma hemifrån och träffa andra människor som inte har med sjukdomen att göra. Det kommer jag nog att sakna mycket under dessa veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar