fredag 4 juni 2010

Ensam hemma

Nu har jag varit solokvist i 2 dagar och det har varit otroligt skönt att få gå hemma och skrota för sig själv. Onsdag åkte jag ner på stan efter jobbet och handlade lite kläder m.m. Träffade en god vän med sambo på stan och vi tog en spontan fika. Ingen stress att komma hem, ingen som väntar. Väl hemma pysslade jag om mig lite med ansiktsmask och en kroppspeeling som jag köpte från Biotherm. Peelingen kan jag verkligen rekommendera. Den heter Huile de Gommage - oil therapy. Man blir väldigt len och fin :-). Resten av kvällen sitter jag bara och lyssnar på musik med ett glas vin. Det blir sent innan jag kommer i säng, men jag är ändå inte trött på morgonen. Torsdag blir det en sväng till på stan, sedan hämtar jag sushi och åker hem. Promenad med min kompis på kvällen. Som vanligt pratar vi stundtals om väldigt djupa saker. Hon är min ventil många gånger. Vi pratar också om den 19 juni då min familj åter åker bort och jag ska vara ensam hemma och titta på kronprinsessbröllopet, kanske gör min kompis mig sällskap. Även torsdag kväll blir det sent i säng, trots det känner jag mig pigg idag. Som vanligt springer fredagen iväg med flera möten.

M och barnen verkar haft det bra vid stugan. M mår bra och njuter av att vara där. Efter att jag slutat jobbet idag åker jag också dit och grillar, sedan åker vi hem till oss. E har lite feber när vi kommer hem, han har fått en Alvedon supp och somnar förhoppningsvis och är bättre i morgon. A har fått massor med myggbett och ett par stycken är väldigt stora och svullna. Smörjer med Xylocain salva, det lindrar klådan något i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar