lördag 26 juni 2010

Skön midsommardag

Det blev en tidig morgon för mig, trots att vi stoppade barnen i säng lite senare i går kväll. Trodde att E skulle sova lite länge, med icke. Kl 06 var det dags, sedan en halvtimmes tjat om att "gå ner". Har faktiskt varit hyfsat pigg idag ändå. Tog en promenad till Torpabadet och tillbaka när M hade kommit upp. Jag badade inte, men satt och spanade ut över vattnet ett tag innan jag gick hem. Efter lunch åkte jag till Coop Forum för att titta om de har en solsäng som jag villa ha till terassen. Det hade de inte och några andra affären som kan tänkas ha det hade inte öppet idag. Solade en stund liggandes på en filt istället. Hårt, men ok. Får se om jag hittar något i morgon.

Midommarafton firade vi vid svärföräldrarnas stuga vid Mälaren tillsammans med svärföräldrar och M´s bror med familj. Senaste tillskottet i släkten, en liten tjej på 10 dagar fick vi träffa för första gången. Hon har även en storebror som snart fyller 2 år. A tycker det är toppen med en tjejkusin, hon har bara pojkkusiner sedan tidigare. Det blev dans kring midsommarstången och lekar och fiskdamm för barnen. Jag solade en stund på bryggan också innan solen gick i moln. Någon regn kom dock inte och det var sol senare på eftermiddagen och hela kvällen.

E hade 38° feber nu ikväll, men är pigg. Räknar kallt med att han är ok i morgon när goda vänner kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar