tisdag 1 juni 2010

Kärlekens fem språk

E fick inte hjärnskakning och vi slapp åka till sjukhuset. Skönt! Annars har inte mycket hänt. M tycker fortfarande att han blir piggare för varje dag och orkar göra en hel del här hemma om dagarna.

Måndag är en ganska fin dag. Jag äter lunch med kollegorna på en uteservering på stan. Efter jobbet åker jag till dagis och träffar en av förskollärarna för att ha utvecklingssamtal om E. Det går jättebra. E är nöjd och glad, hittar alltid på någonting och är populär bland de andra barnen. När han är borta någon dag är det flera som brukar fråga efter honom. Det är väldigt skönt att höra. Tar en promenad med en vän på kvällen.

Idag åker jag till psykologen på morgonen. Vi pratar mycket om min och M´s relation idag och jag fick en del verktyg till hur vi ska vårda den. Mycket som psykologen sa idag har jag aldrig tänkt på förut. Fick tips om en bok också som heter "Kärlekens fem språk". Den verkar väldigt intressant och jag har beställt den på Adlibris idag.

I morgon eftermiddag åker M, A och E till svärföräldrarnas sommarstuga och stannar till fredag. Ska bli skönt att få ett par dagar för mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar