söndag 30 maj 2010

Bröllopsdagen firad

Under lördagen åker jag och fixar mat och dryck inför kvällen då M och jag ska äta och dricka lite gott för att fira vår bröllopsdag lite i efterskott. Det blir sushi till förrätt och oxfilé med rösti till huvudrätt och vin till det. Det blir en jättegod middag. Jag blir rätt trött av rödvinet bara och somnar tidigt i soffan, vilket jag nästan aldrig brukar göra annars.

Idag på morgonen är det härligt väder. Sitter på terassen på baksidan i solen och dricker morgonkaffet. Efter lunch skjutsar vi först A till hennes kompis som har kalas. Sedan åker M, E och jag till Zetas i Kungens kurva och handlar lite växter till trädgården. När vi har hämtat A åker vi till Plantagen och köper en massa jord. Vi hinner nästan plantera allt som vi köpt innan E ramlar ner för stentrappan och slår sig överallt känns det som. Han har skrap i pannan, liten bula i nacken, skrap på benet och ont i armen. Hoppas han inte har fått hjärnskakning. Han verkar pigg den timmen som går innan han går och lägger sig, men jag får kolla honom några gånger under natten.

M verkar lite tröttare idag och lite irriterad. Beror säkert på vindrickandet igår och utebliven middagslur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar