lördag 8 maj 2010

Trött lördag

I natt när jag är uppe och hämtar in E till vår säng får jag världens hostattack. Det vill inte sluta så jag går upp och tar en dos Cocillana-Etyfin. Tar ett par Alvedon också för jag har vansinnigt ont i halsen. Ska den här förkylningen aldrig ge sig? Halsen känns bättre på morgonen, men jag hade som vanligt velat sova lite längre än till 05:30 då E vaknar. När M kommer upp åker jag och A ner på stan och köper kläder till henne och tillbringa lite tid tillsammans bara hon och jag, det blir inte så mycket av sånt. Flera par byxor är helt plötsligt för korta i benen på A. Vi hittar två par jeans, två t-shirts och 5 par strumpor. Vi går till biblioteket och åker efter lunch på McDonalds till Willys och handlar mat. Skönt att ha det gjort. När vi äter lunch på McDonalds träffar vi en flicka som går på A´s dagis och hennes storasyster och pappa. Mamman dog i cancer i december. Undrar så hur de har det. Jag växlar några ord med pappan. Han säger att jag kan ringa när jag vill, dygnet runt. Det känns skönt att veta. Har fått hans mobilnummer och mailadress tidigare och börjat skriva ett mail, men det har varit svårt att skicka, har aldrig pratat med honom innan. Bara hälsat när vi setts på dagis. Nu när jag har pratat med honom, även om det inte var så länge, känns det lite lättre och jag skickar iväg ett mail på eftermiddagen.

När vi kommer hem ligger M och E och sover. M är trött idag han också och kommer inte upp från middagsluren förrän kl. 15. När vi har fikat går jag och lägger mig och vilar en stund. Har haft lite ont i huvudet hela dagen och efter vilan blir jag tvungen att ta en huvudvärkstablett. Sedan känns det mycket bättre. På kvällen är vi båda piggare och lagar god mat och orkar hålla igång lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar