fredag 21 maj 2010

Besök från Skåne

Det har varit ett par bra dagar på jobbet. Börjar känna att jag fungerar mer och mer som vanligt åtminstone med de arbetsuppgifter jag har nu. Min chef har varit förstående och lyft bort mina, som jag själv tycker, mer krävande arbetsuppgifter. Nu är det mest rutinarbetsuppgifter jag har och det passar mig bra.

I går kväll kom mina föräldrar hit och stannar över helgen. Pappa ska bygga ett plank vid terassen på baksidan så att grannarna inte kan se in. Förra lördagen kändes det lite som om vi hade publik när vi åt middag. Pappa och svärfar har grävt ner plintar idag och i morgon är det dags att sätta upp själva planket. När planket är klart hade jag tänkt sätta en pipranka på insidan så att det blir grönt och fint. Annars är det skönt när mamma och pappa är här och pysslar om oss, att någon kommer och fixar allting. Att få sova. I morgon ska jag stoppa i öronproppar och sova länge.

Nu ikväll äter vi hemlagad pizza till middag som mamma och lagat och dricker kall öl. Väldigt gott med öl så här på fredagkvällen. M är förvånansvärt pigg. Nu är det bara 4 dagar med cellgift och 2 strålbehandlingar kvar, sedan är det vila.

3 kommentarer:

  1. Önskar er en riktigt skön helg!

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma. Såg att ni snart ska gifta er snart. Grattis! Skönt att komma iväg på en resa också. Hur är det med huvudvärken?
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Huvudvärken blir aldrig någon huvudvärk utan det är fortafarande bara en svag, svag tendens åt det hållet.

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera