fredag 7 maj 2010

Samtal från KS

När jag kommer hem igår står M i köksfönstret och pratar i telefon. Han gör tummen upp mot mig hela tiden. Förstår att det är dr. S som är på tråden. Hon har ringt upp pratar lite med M om att hon skriver ut Voltaren (men lägger det inte på medicinlistan på KS, det är lite hemligt), men gillar det inte riktigt ändå eftersom hon är rädd att stålningen och Temodalen ska bli störd om M får en allergisk reaktion. M tar risken, han tycker att han måste ta den. Han ser der mer som en chans att kanske få leva lite längre om teorierna stämmer och någon allergisk reaktion tror vi inte att han kommer att få. Han har hunnit ta några Voltarentabletter av de jag köpte receptfritt redan. Det hedrar dr. S att hon ändå ger med sig och går M till mötes. Misstänker att dr. P har påverkat en del.

Igår på em fick jag svar på mailet jag skickade till min kompis som är forskare. Han hade gjort en sökning och hittat 6 artiklar. Har inte hunnit mer än ögna igenom dem, men jag hinner säkert läsa mer noga i helgen.

Idag försöker jag rensa bland alla mail som ligger i min inbox på jobbet. Har försökt rensa och har rensat en hel del sedan jag kom tillbaka från sjukskrivningen, men det kommer nya mail i en rasande takt så det går inte så bra. Min kapacitet på jobbet har också minskat otroligt sedan M blev sjuk. Jag har svårt att fokusera och allt tar sådan himla tid. Det blir förhoppningsvis bättre med tiden. Lunchen tillbringar jag med kollegorna på ett nytt sushiställe i stan. Även de har ganska god sushi som är billigare än på det ställe som jag brukar äta på. Det enda är att wasabin är mesig och är mjölig, drygar de ut den med mjöl tro? Det finns väldigt många sushiställen i den här stan, 6 st vad jag vet, inte illa. Svärmor är hemma hos barnen idag så att de får ännu en ledig fredag. Det kommer för övrigt fortfarande var ur E´s ögon så han hade fått vara hemma i vilket fall som helst.

M gör idag den 19:e strålbehandlingen av 30. Han är piggare än vad jag hade förväntat mig att han skulle vara vid det här laget. Hoppas det håller i sig. Han har haft lite dålig aptit under denna behandlingen, men har försökt äta ändå. Dr. P tipsade om att han skulle ta en Primperan också förutom Ondansetron och det har kanske hjälpt lite. Håret har släppt ytterligare runt operationsärret, på motsatta sidan, i pannan och i nacken. Det var väntat, det släpper tydligen även där strålarna går ut ur huvudet. Håret är klippt med maskin på 12 mm nu, det ser lite bättre ut om det hår som finns är lite kortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar