fredag 14 maj 2010

Shoppingrunda

Det blir ingenting shoppat när jag åker till Tuna park i Eskilstuna och sedan till Eskilstuna centrum. Jo, förresten ett par trosor och en ny tvättpåse, men det räknas inte. Idag åkte jag till Skärholmen centrum och där hittade jag en hel del så nu är garderoben uppdaterad.

Vi har börjat släppa ut katten lite nu. Han är 6 månader och började bli rätt rastlös. Han tycker det är jättekul och springer rakt upp i skogsslänten och hoppar omkring som en yster kalv på grönbete. Nu ska han bara lära sig att använda kattluckan också så kan han gå ut och in som han behagar. Den 26:e ska han bli kastrerad och märkt i örat.

M har nu endast 7 strålbehandlingar kvar. Han har fått tillbaka lite av sina symptom som han hade på tumören, d.v.s. han säger fel ord. Det har varit rätt bra med talet sedan operationen, men nu har det blivit lite sämre igen. Jag är rätt övertygad om att det beror på att hjärnan har svullnat upp p.g.a. strålningen så jag känner mig inte så orolig. De sa att det kunde bli så. Rodnaden i pannan har blivit något bättre sedan han började smörja med kortisonsalva.

A har funderingar kring cancer till och från. Hon är inte ledsen, men frågar mycket om olika sorters cancer just nu. Hon undrar var man kan få cancer någonstans och var F´s och C´s (dagiskompisar) mammor hade/har cancer någonstans och om all cancer är farlig.

Nu ikväll kom jag ut på en liten promenad/joggingrunda. Skönt att komma ut och röra på sig lite igen. Svackan har jag nog kommit ur ordentligt nu.

4 kommentarer:

  1. Hej,tror oxå att det svullnaden som gör att symtomen kommer tillbaka,så blev det för min far för en vecka sedan,han fick kramp,de ökade på kortisonet,så nu är det bättre,han har nu 2 dagar kvar,sen blir det återhämtning i 4 veckor.sköt om er.kram camilla

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla!
    Det där med kramper tycker jag är läskigt. Har din far haft några kramper tidigare, eller var det första? Bara 7 dagar kvar för M nu.
    Ha det så bra Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Kramp var debutsymtomet 21/2,sedan har det bara varit 2ggr.Många symtom verkar höra ihop med svullnaden och tumörens placering .Han är mycket trött nu och glömmer en del saker.Vi hoppas mycket på återhämtningsfasen och att behandlingen tagit bra,eller åtminstone stoppat processen.
    Ha det så gott och njut av körsbärsblommorna.Camilla

    SvaraRadera
  4. Just det, så var det, minns att du skrev det nu. Hoppas M slipper, han har inte haft något anfall ännu. Kram

    SvaraRadera