lördag 15 maj 2010

Sommardag

Idag är det en helt otroligt skön dag. Sol och precis lagom varmt. Sommarvärme. På eftermiddagen åker jag och A hem till en dagiskompis till A. Samma kompis som vi träffade på McDonalds förra helgen. Medan flickorna leker pratar jag med pappan. Vi pratar naturligt nog mest om cancer. Hans fru avled som sagt i tjocktarmscancer i december. Man kanske skulle kunna tro att jag skulle bli nedslagen av att prata med den här mannen om cancer eftersom utgången av hans frus sjukdom var så dålig, men det är faktiskt precis tvärtom. Han har gått igenom allt detta svåra och mår ändå rätt bra idag. Även om det värsta skulle hända M kommer jag ändå att ta mig ur det och leva vidare. Dessutom kan han sätta sig in hur jag känner mig på ett annat sätt än vad en person som inte har varit i den här situationen kan. Det som känns värst nu är nog oron som kommer att gnaga i en hela tiden. Det var mycket som jag inte hann fråga om idag och som jag kom på först senare, men jag hoppas att vi kommer att pratas vid igen.

När vi kommer hem tänder vi grillen och grillar till middag. Vi sitter på terassen på baksidan av huset. Solen har gått runt hörnet, men det är bara skönt sådana här varma dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar