måndag 10 maj 2010

Kortvecka

Söndag morgon blir även det en ganska tidig morgon för mig. På förmiddagen åker A iväg med en kompis och tittar på teater. Efter teatern ska de hem till kompisens faster på födelsedagskalas. A kommer inte hem förrän klockan är närmare 18. M, E och jag tar det lugnt hemma. På eftermiddagen åker vi till Plantagen igen och köper mer täckbark och gödning till gräsmattan. På kvällen går jag en promenad med med kompis. Det är kallt, man behöver ha mössa, men det är skönt att komma ut en sväng.

Idag är det en helt vanlig måndag, så vanlig den nu kan bli. M lämnar barnen på dagis (E´s ögon är nu äntligen bra) och åker till strålningen. Det är provtagning idag inför läkarbesöket i morgon. Det går bra med Voltarentabletterna. Ingen allergi och inga problem med magen än så länge. Huden i pannan är väldigt mörk och ”solbränd”. Igår såg vi att huden börjar bli tunn och mer rosa på en liten fläck. Hoppas det inte tänker spricka upp och bli sår där. M smörjer flera gånger om dagen med Miniderm på hela området och igår kväll smetade jag även på lite Locobase repair på den rosa fläcken.

Tar en promenad på lunchen idag. Behöver komma igång och röra på mig igen. Året började så bra med motion och nyttig mat, men när M blev sjuk blev det inte någon ordning alls längre. Det finns bra gympapass här på jobbet som jag gick på förut, men vårschemat tar slut om ett par veckor så jag satsar på promenader nu och så kanske jag kan komma igång och jogga längre fram. På eftermiddagen har jag huvudvärk igen. Det är en sådan där huvudvärk som man mår illa och nästan blir lite yr av. Ipren hjälper inte, det är bara att härda ut. Skönt att det är kortvecka denna veckan, känns lyxigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar