torsdag 13 maj 2010

En liten svacka...

Under gårdagen är jag väldigt trött och känner mig låg. Har haft en svacka under några dagar eller någon vecka där det mesta har känts jobbigt. Det började nog med "tjafset" med M´s medicin. Det tog lite på krafterna, sedan har jag haft någon mer mardröm ungefär som den jag skrev om i ett tidigare inlägg. De tankarna har jag haft lite svårt att släppa. Det har också känts lite tungt att nu när vi äntligen skulle få lite mer tid för varandra kommer det här. Det har varit intensivt de senaste 6-7 åren. Vi gifte oss, fick A, köpte huset, M började plugga företagsekonomi på halvfart vid sidan om heltidsjobbet hösten 2006. I januari 2007 föddes E. Företagsekonomin var klar i höstas. Visst, vi kommer säkert att få mycket mer tid tillsammans, men det hade varit skönt att slippa den här cancern och den stressen det innebär. Det var en mycket klok flicka som sa när hennes mor dog att hon var ledsen, men lite glad också för nu slapp hon oroa sig för mamma varje dag. Den känslan kan jag mycket väl förstå. Oron gnager i en hela tiden även om det ofta känns positivt och hoppfullt också. Idag känner jag ändå att jag är på väg upp ur den här svackan, det känns mer positivt igen och jag har mer energi. Lite trött, vaknar kl. 5 på morgonen idag och ligger och tänker på en massa saker så att jag inte kan somna om, men det är ok.

Träffar min psykolog också under onsdagen och jag berättar om alla tankar jag haft de senaste dagarna. Hon hjälper mig att sortera tankarna och hitta lösningar till att kunna gå vidare. Det är ett mycket bra samtal.

Åker med A till gympan på kvällen, sista gången innan uppvisningen. Gör ett par ärenden på stan under tiden. När barnen har lagt sig tar jag en promenad med min kompis, vi pratar alltid om en massa saker, men den här gången blir det ett extra bra samtal om livet och kärleken och vi skrattar mycket.

Idag är vi vid mina svärföräldrars sommarstuga som ligger ca 1 timmes bilfärd hemifrån. Det är tyst och lugnt här, väldigt rogivande. I eftermiddag tror jag att jag ska åka in till stan och kolla lite kläder. Det är som vanligt när våren kommer, allt i garderoben känns loppigt och slitet.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Känner så väl igen de känslor du beskriver. Det är väldigt mycket att försöka hantera, inte konstigt att du känner dig lite nere. Hoppas shoppingen blev lyckad, att helgen blir fortsatt lugn och att du får sova.
    Kram
    C

    SvaraRadera
  2. Hej och tack! Hoppas ni får en bra helg ni också. Kram Maria

    SvaraRadera