lördag 5 juni 2010

Halsfluss??

E har någon form av halsfluss, han har vita prickar i halsen. Halsfluss kan tydligen bero på både virus och bakterier, det hade jag ingen aning om innan jag ringde vårdguiden idag. Jag trodde att det bara kunde bero på bakerier och att man i så fall fick penicillin. Förklarade min oro för sjuksköterskan, att M kanske lättare blir smittad p.g.a. sina låga vita blodkroppar. Sjuksköterskan tyckte att vi skulle ringa vårdcentralen på måndag morgon. E är väldigt låg och påverkad när han inte får Alvedon, han klagar på halsont och huvudvärk. När han får Alvedon är han lite piggare och leker lite.

Det blir sushi till middag ikväll, alltid lika gott, men jag har kommit in i en "ingen aptit-period" igen och får inte i mig alla 12 bitar trots att jag bara drack dietdryck till lunch. M äter gladeligen upp mina rester. A har börjat smaka lite på sushi också. Hoppas barnen så småningom kan tycka det är lika gott som vi tycker.

1 kommentar:

  1. Ville bara säga hej och att jag kommer att följa din blogg.
    Min mammas man hade samma diagnos, så jag vet vad du går igenom på ett ungefär.
    Du och jag är lika gamla och har barn i samma åldrar som jag. Fy vad orättvist att drabbas så som ni har gjort precis som livet är som allra bäst. Jag hoppas på mirakel för er!
    Allra bästa hälsningar
    Frida

    SvaraRadera