lördag 31 juli 2010

Cellgiftskur nr. 2

Även kur nr. 2 går bra. M mår bra, känner sig lite trött mitt på dagen och lite seg i kroppen. Vi gör det som vi planerat. Igår var vi på Taxinge slott och fikade med familjen L. Det var flera år sedan jag var där sist. Det finns så mycket kakor och tårtor att välja mellan, bitarna skulle varit lite mindre så att man orkade äta fler bara. Idag har M varit på bilmarknad med sin pappa, sedan var han ganska trött och låg och sov en stund. Jag och E lämnade A hos hennes kompis, sedan åkte vi ner på stan en sväng. E har full koll på när det är lördag så lördagsgodiset måste inköpas tidigt på dagen annars tjatar han hela dagen.

M pratade med sjuksköterskan som håller i cellgiftsbehandlingarna i onsdags, det blir inte någon tidigare röntgen. De tror inte att det senaste anfallet har kommit p.g.a. tumörtillväxt. Nu är det 27/8 som gäller och det känns helt ok.

I morgon kommer mina föräldrar och stannar några dagar. Det blir nog ännu en tur till Stockholm någon av dagarna. Kul att vi har varit där några gånger i sommar.

2 kommentarer:

  1. Min sambo fick sin hjärntumör för 5 år sedan och han äter både Keppra och Tegretol mot sin epilepsi som han fick pga den. Och just trötthet är ju en biverkning av de medicinerna, men för hans del så har det blivit bättre med tiden även om han fortvarande är trött av medicinerna. Numera har han mest mindre kramper, och för hans del så är det nästan alltid för lite vätska eller för lite sömn som utlöser dem. Han dricker en eller två öl ibland och det funkar bra och det utlöser inga kramper, och vi har fått lära oss att det inte är ruset utan bakruset som utlöser kramperna. Jag håller tummarna för att kramperna upphör och att behandlingen tar kål på M:s tumör!

    Kram A

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din kommentar. Vilken typ av hjärntumör har din sambo? Inspirerande att höra att han klarat sig i 5 år. M är mycket mer noga med sömnen nu tycker jag och undviker alkohol för ett tag i allafall. Tröttheten kommer säkert att ge sig så småningom. Nu är han ju såklart trött av Temodalet också. Kram Maria

    SvaraRadera