måndag 29 november 2010

Nässelfeber

Efter ett mycket bra dygn i Karlstad kom jag hem igår vid lunchtid. Efter bara någon timme började det klia på magen och jag blev alldeles röd. Det spred sig sedan över hela kroppen och kliade något enormt. Kunde inte sitta stilla och hade ispåsar i armhålorna. Förstod att det kunde vara nässelutslag och att jag behövde ta någonting mot klådan. Det enda vi hade hemma var M´s Betapred (kortison) så det tog jag, 11 tabletter. Efter det blev klådan lite mer uthärdlig, men utslagen var kvar. Åkte hem till en vän som bor i närheten och hämtade Clarityn som hon hade hemma. Någon timme efter att jag tagit det började utslagen ge med sig.

Idag åkte jag hem efter lunch för att jobba hemifrån eftersom temperaturen på kontoret var väldigt låg. Vi gissade på 13° och så har det varit sedan i fredags trots flera felanmälningar. När jag var på väg hem började det klia igen. Ringde till husläkarmottagningen och fick tid efter 2o minuter. Träffade en läkare som sa direkt att det är nässelfeber. Fick Betapred och Tavegyl som jag ska ta ikväll. Vet inte vad detta beror på. Är inte allergisk mot någonting, men nässelfeber kan man tydligen få av flera olika anledningar.

När jag kom hem efter läkarbesök och dagis/fritidshämtning idag låg en postavi i brevlådan med mitt namn på. Blev väldigt nyfiken eftersom jag inte väntade på något paket och gick och hämtade det direkt. Paketet var från min systers bästa kompis och innehöll en chokladkalender, mörk choklad och thé till MIG. Blev otroligt glad och överraskad. Ska ringa och tacka ikväll, det ska bli kul, tror inte vi har pratats vid sedan mina systersöner döptes för över 3 år sedan.

3 kommentarer:

  1. En arbetskamrat till mig får sånt när det är kallt ute, de säger att det är köldallergi! Kanske är det du fått.
    Jobbigt hur som helst, hoppas du blir bättre!
    Frida

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!

    Kanske beror det på kylan, svårt att veta. Nu är jag hur som helst bra igen :-).

    Maria

    SvaraRadera