måndag 15 november 2010

Tom tits experiment

Förra lördagen när jag hämtat hem familjen från svärföräldrarna var A väldigt ledsen för att hon var tvungen att åka ifrån farmor. Det hjälpte inte att jag sa att farmor skulle komma hit om några dagar. Jag brukar försöka leda in tankarna på någonting roligt istället när hon är ledsen så jag frågade vad hon skulle vilja göra om vi skulle göra någonting riktigt kul. Hennes svar löd: Åka till Tom Tits och leka med F (kompis från dagis). I lördags lekte hon med F och i går åkte vi till Tom Tits, kolla här. Vi hängde på låset när de öppnade kl. 11 och åkte därifrån kl. 16. Båda barnen tyckte det var toppen och A skulle gärna stannat till 17 då de stängde, men E var helt slut så hon fick slita sig. Det var en bra dag. Till och med M, som inte tyckte han orkade följa med först, orkade vara med hela dagen.

Annars går det mycket upp och ner med A. Hon frågar väldigt mycket just nu och kommer hela tiden på nya saker att fråga om anfallen för en dryg månad sedan. Allt från vad som händer om pappa får ett anfall på stan till om man kan tappa en arm, ett ben eller huvudet om man får ett anfall.

M har repat sig efter Temodalkuren igen och är piggare och gladare. Sofia har inte hört av sig om den uppiggande medicinen. Den kan nog behövas ändå. Även om M är pigg och glad när han är vaken sover han 12 timmar per dygn, vilket Sofia tyckte var lite mycket. M ska ringa om hon inte har hört av sig senare i veckan.

På lördag är jag bjuden på 40-årsmingel, vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Frågade svärmor om hon kunde komma hit när jag är borta, vilket gick bra. Det hela har nu utvecklat sig till att M och barnen åker till svärmor och svärfar istället redan på onsdag eftermiddag och stannar till söndag.

2 kommentarer:

  1. Du skriver om något uppiggande. Jag undrar om jag får vara så fräck att fråga om du vet namnet på den medicinen. Jag har själv cancer och äter mycket morfin. Skulle också kunna sova dygnet runt ibland om jag jag bara fick.
    Har frågat om någon sådan medicin men har inte fått något svar.

    Vänliga hälsningar
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie!
    Jag vet tyvärr inte namnet på medicinen. Det är något man använder mot sömnsjuka. Läkaren sa att det var amfetamin eller amfetaminliknande men man brukar inte bli beroende när man är i er situation. Om du mailar mig din mailadress kan jag maila dig om/när jag får veta vad medicinen heter.
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera