torsdag 30 september 2010

Kallelse till magnetröntgen

M har fått kallelse till magnetröntgen den 27/10. Förutom att tumören inte har växt eller blivit mer aktiv hoppas jag att svullnaden har lagt sig något. Det är inte kul att äta kortison hela tiden. M känner sig rätt svag i armar och ben och det är en biverkan av kortison. Musklerna förtvinar. En annan jobbig biverkan är ett ständigt sug efter socker. Socker som man ska undvika eftersom det är ökad risk för diabetes vid kortisonbehandling.

Är trött idag. Det har varit en del spring de senaste nätterna och jag har inte sovit alls lika bra som jag gjort de senaste veckorna. Det går i perioder. I morse var det lite kaosartat här. Båda barnen hade bestämt sig för att sätta sig på tvären så mycket som möjligt. A hade som sagt lite ont i halsen igår, så jag funderade ett tag på om hon borde vara hemma, men ingen feber så jag lämnade henne på fritids i morse som vanligt och det hade gått bra hela dagen. Det var idrott på schemat för första gången idag och det tyckte hon var kul. E var nog bara lite extra trotsig i morse. Började med att fråga efter ett lakritstuggummi och blev minst sagt arg när han inte fick det. Det var skönt att komma till jobbet idag :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar