måndag 27 september 2010

Ytterligare en veckas väntan

M's blodvärden var bättre idag, det har vänt, men trombocytvärdet är ännu inte tillräckligt högt för att han ska få starta nästa Temodalkur. 59 var värdet idag, i onsdags var det 35. Vita blodkropparna var helt bra (vet inte siffran). Nytt blodprov nästa måndag, då kommer det säkert att vara helt ok att starta kuren.

M blir frustrerad av att vänta. Han vill bara igenom sin behandling, men det är inte så mycket man kan göra åt det. Bara vänta och se. Tänka att det är skönt att han får vila ytterligare en vecka. Det behövs ju uppenbarligen.

Helgen var bra. Var ju på fest med jobbet i fredags, det var väldigt trevligt. När det händer någonting utöver det vanliga märks att jag är lite trött även om jag oftast känner mig pigg. Fest på fredag kväll blev lite för mycket. Vid kl. 22 gjorde jag misstaget att sätta mig ner, då kände jag hur trött jag var. Tog tåget hem tidigt. I lördags vaknade jag med lätt huvudvärk :-), men det var lätt avhjälpt. Pappa och jag åkte iväg och letade ny spishäll och köksfläkt. Fick tag i spishäll. Fläkt hittade vi igår. Bytte ut några nötta skåpluckor också så nu ser köket ganska fint ut igen.

Svärföräldrarna kom med ett släp fullt med ved i helgen också så att så fort vi kom hem från Agnes gympa nu precis tände jag en brasa i braskaminen. Sitter framför den med en kopp thé och har det varmt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar