måndag 4 oktober 2010

Problem med prover

M åkte till sjukhuset och tog sina prover i morse. Han hade kontakt med den sjuksköterska på neurologen som har hand om cellgiftsbehandlingarna och hon meddelade redan på förmiddagen att trombocytvärdet var 119. Om jag har förstått saker rätt är gränsen för att starta cellgiftsbehandling 120 så det var ett ganska bra värde. Hon skulle ringa tillbaka senare när M´s neurolog hade gått igenom resultaten. På eftermiddagen ringde M´s kontaktsjuksköterska och sa att labbet hade dragit tillbaka resultatet från förmiddagen och även det från förra veckan. Eftersom jag inte fick informationen direkt vet jag inte om jag fattade rätt, men det var någonting om att trombocyterna hade klumpat ihop sig. M fick åka tillbaka till sjukhuset och lämna nytt prov och det var viktigt att det var i ett speciellt rör. Vet inte om provtagningen gjort något fel eller om remissen var fel. Jag får fråga när jag får tillfälle.

Jag behöver väl inte nämna att M var väääldigt irriterad i eftermiddags. Det har lagt sig lite nu. Det är bara att gilla läget.

I morgon får vi förhoppningsvis reda på att trombocytvärdet är bra och att M kan börja med Temodalet i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar