torsdag 5 augusti 2010

Besök från Eskilstuna

M är fortfarande väldigt trött efter cellgiftsbehandlingen. Denna gången har varit mycket tuffare, men dosen var lite högre kur 2 än kur 1 och epilepsimedicinen kanske fortfarande påverkar. Idag har han sovit mycket. Vi hade besök från Eskilstuna igår, det kanske tröttade ut.

Igår förmiddag ringde som sagt en kompis till M som bor i Eskilstuna. De har känt varandra sedan de var små. Han skulle åka på minisemester till Södertälje med sina två söner som är ungefär jämngamla med A och E och ville komma och hälsa på. De kom vid 19-tiden, de hade varit på Tom Tits hela dagen. Vi satt och fikade och pratade ett par timmar. M och hans kompis pratade gamla minnen från deras uppväxt. Jag skrattade mycket. A och den äldsta pojken lekte jättebra, E fick inte riktigt vara med och den andra pojken ville inte alls vara med och leka. När de skulle åka fick A både kramar och pussar. Det är skönt med A och E, det funkar nästan alltid mellan dem och andra barn, både yngre och äldre, även om de aldrig har träffats förut.

Nästa vecka ska jag in och jobba. Hade helst velat vara ledig 7 veckor i sträck, men någon måste alltid vara där och jag erbjöd mig faktiskt. Vecka 33 ska jag vara ledig igen. Barnen ska ändå vara lediga nästa vecka, svärmor ska supporta. M och barnen kommer nog att vara i stugan 2-3 av dagarna och då är jag ensam hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar