torsdag 19 augusti 2010

Vänner

Efter att jag skrivit mitt inlägg igår fick jag mail från en vän som skrev att det är bara att ringa om jag vill. Det ville jag så jag ringde och pratade av mig lite. Bara det fick mig att känna mig bättre. Av någon anledning kommer jag sällan på att ringa någon och prata när jag känner mig nere. Bra att få en påminnelse ibland, igår behövde jag det.

M kom hem strax före lunch. Piggare och gladare tycker jag absolut. Svärmor skjutsade honom hem och stannade kvar här på eftermiddagen eftersom jag hade tid för klippning och slingor hos frissan. Ett två timmar långt besök där gjorde gott. Jag har gått hos samma frisör i över 13 år så hon känner mig och vet vad jag gillar. Jag bara sätter mig ner, vi stämmer av helt kort hur hon ska klippa, hon pysslar om mig och jag slappnar bara av.

Hade en annan vän på besök nu ikväll. Det var otroligt trevligt som vanligt och i morgon får vi besök av ytterligare en vän med familj. Det är bra, mycket bra. Det blir att jag tänker på annat än M´s sjukdom några timmar.

Har svårt att formulera mig idag, detta inlägget har tagit över en timme att skriva. Känner mig lite tom, men det känns mycket bättre än igår, precis som jag trodde att det skulle göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar