tisdag 3 augusti 2010

Kort Stockholmstrip

M följde med till Stockholm idag, men egentligen var han alldeles för trött. Jag sa i morse att han faktiskt kunde stanna hemma, men han tyckte då att han kände sig ok och jag kan ju inte förbjuda honom att följa med. När vi kom in till Stockholms Central gick vi till Drottninggatan, redan då behövde han sätta sig och vila. Vi hade tänkt gå ner i Gamla stan, men gjorde inte det eftersom M satt på en bänk längre bort mot Åhléns och väntade. Tyckte synd om honom att han skulle sitta där själv samtidigt som jag tycker det är tråkigt att han hela tiden överskattar sin egen förmåga. Det går ut över oss andra väldigt mycket. Vi gick runt lite och tittade sedan drog vi oss ner mot Kungsträdgården där vi satt och tittade på folk ett tag. M la sig ner på en parkbänk och somnade. Åt lunch, sedan gick vi långsamt tillbaka mot Centralen igen. Det var liksom inte kul att gå där och strosa när man visste att M var så trött. Jag hittade i allafall en vindjacka på Stadium som jag letat efter länge innan vi åkte hem. M köpte en remsa på centralen som han glömde bort var han hade lagt sedan. Jag hittade den i en av hans byxfickor när vi kom tillbaka till Södertälje. Nu ligger han och sover, hoppas han gör det en stund nu och känner sig bättre när han vaknar.

Själv sov jag inte många timmar i natt så jag är också trött även om det inte går att jämföra. Tankarna snurrade och det kröp i benen, hade svårt att somna. Sedan var E vaken mellan 02 och 04 och då kunde jag heller inte sova. Han låg och kramade mig och ville dricka vatten med jämna mellanrum. Det blir en lugnande tablett och tidig sänggång ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar