fredag 6 augusti 2010

Tjock-tv'n är paj

Vi är nog en av de få som fortfarande har tjock-tv, en 28''. Nu är den trasig och tv måste jag ha. I morgon ska vi åka och köpa en ny, större platt-tv. Min pappa verkade nästan lättad när han hörde att tjock-tv'n var trasig. Nu slipper han titta på den fler gånger när han kommer hit. Han som så många andra tycker det är viktigt med en stor platt-tv, det tycker inte vi.

Efter lunch tog jag med mig E ut på en långpromenad. Mötte upp en vän med sovande son, vi promenerade och pratade bort en och en halv timme. E skulle också sova hade jag tänkt, men han var mest vaken. Det gick bra ändå. Det var varmt ute så jag kände mig rätt kokt när jag kom hem. Det blev ett dopp i poolen där temperaturen nu har orkat sig upp till hela 20°.

M är fortfarande jättetrött. Sov mellan 23 och 9.30 i natt, sedan en god stund efter lunch tror jag, jag var ju inte hemma. Nu när klockan är 21.30 är han på väg att gå och lägga sig igen. Han pratade med sin kontaktsjuksköterska idag om att han vill sluta helt med kortisonet. Nu har han tagit 2+2 tabletter i över en vecka och det har gått bra tycker han. Det var ok att trappa ner ytterligare och sedan sluta med kortisonet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar