söndag 29 augusti 2010

Födelsedagsfirande

Egentligen är det min födelsedag i morgon, men vi hade ett väldigt lugnt firande redan igår. Bara familjen, mina föräldrar och svärföräldrar. Jag hade beställt mat från en matbutik i stan och mamma gjorde en tårta. Det blev ganska lagom.

Våra föräldrar har ställt upp och hjälpt oss jättemycket under våren och sommaren. Nu i helgen röjde pappa bl.a. en hel del i trädgården. Mamma tog E på nätterna så jag fick sova. Natten till lördag sov jag över 10 timmar. M och jag ser olika på att ta emot hjälp. Jag tackar ja utan att tveka om någon erbjuder sig medan M säger att det inte behövs. Problemet är att han själv inte orkar göra det han tackar nej till utan det blir jag som får göra det. Vet inte varför han gör så, jag tror han har ambitionen att göra det själv, men sedan orkar han inte.

Senaste veckan har jag lagt märke till att M är lite splittad och okoncentrerad. Svårt att sätta fingret på och det kanske är småsaker, men det är inte likt honom. T.ex. igår kväll när vi satt och pratade allihop efter att vi hade ätit fick han helt plötsligt för sig att ringa en kompis. Det var ingenting akut, men de pratade en god stund. Jag sa inte så mycket, det är liksom ingen idé. Annars är M rätt pigg fortfarande. Sista dosen Temodal ikväll för den här gången.

A har varit på två kalas i helgen. Igår var hon jätteledsen och arg på förmiddagen. Ingenting var bra. Hon ville inte göra något kort till presenten, hon ville inte att någon annan skulle göra det och hon ville inte vara utan kort. Hon ville helst att jag skulle stanna kvar på kalaset, men det gick bra att jag tog en promenad om jag höll mig i närheten. När jag väl lämnade henne var det inga problem att gå. Samma sak idag, hon ville att jag skulle stanna, men när hon insåg att vi bor så nära gick det bra att jag gick hem. Hon brukar aldrig vilja att jag stannar kvar på kalas, men nu var det så. Båda barnen har sovit lite sämre än vanligt i slutet av veckan, hoppas det ordnar till sig snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar