tisdag 31 augusti 2010

Temodalkuren slut

Temodalkuren tog slut i söndags och än så länge är M pigg. Han tar det väldigt lugnt och vilar mycket, men efter förra kuren var han ju väldigt trött trots mycket vila. Är nu väldigt säker på att den tröttheten berodde på svullnaden i hjärnan och inte cellgifterna.

I morgon är det dags för läkarbesöket. Blir det något besked och vilket besked blir det i så fall? Jag är sådan att jag vill ha all information rakt upp och ner, precis som det är. M är likadan. M´s neurolog är överdrivet positiv kan jag tycka ibland. Hon säger som det är, men betonar det positiva så mycket att man tillfälligt glömmer det negativa. När vi var hos henne 1 vecka efter operationen i mars kände vi oss nästan glada när vi gick därifrån trots att vi just fått veta att M har allvarligaste formen av hjärntumör. Det känns konstigt nu när man tänker på det efteråt.

Det börjar flyta på med lämning och hämtning. A har haft lite svårt att släppa mig när jag lämnat henne måndag och tisdag, men hon har inte varit ledsen som tur är.

3 kommentarer:

  1. Maria, Grattis i efterskott. Lycka till i morgon. Alla tankar hos er för positiva svar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott, Maria. Tillsammans med ett stort lycka till idag! Raka besked och positiva svar önskar jag er!

    Kram Annette

    SvaraRadera
  3. Håller tummen för positiva besked! Tänker på er.
    Skickar en stor kram från Dresden,

    Fia

    SvaraRadera