måndag 23 augusti 2010

Läget förbättras

M är mycket bättre idag. Piggare också. Kortisonet börjar verka. Tror att den förlamande tröttheten de senaste veckorna har berott på svullnaden i hjärnan. På förmiddagen följde jag med M till sjukhuset så att han fick lämna sina blodprov. Han var då fortfarande lite vimsig, tappade bort saker och började helt plötsligt att leta efter andra saker. Nu på eftermiddagen är det bättre.

M pratade med sin sjuksköterska och läkare på förmiddagen. Nu ska kortisonet trappas ut extremt långsamt. De kunde inte förklara varför svullnaden har ökat, det få vi väl prata mer om den 1/9 när M har fått tid hos dr. S. Då ska röntgenundersökningen som ska göras på fredag vara utvärderad. Skönt att vi slapp vänta så länge som det först verkade.

Ny cellgiftskur startar på onsdag, var och beställde Temodal på apoteket efter jobbet idag. Bra att det går enligt plan i allafall.

Själv har jag haft huvudvärk och har känt mig trött, irriterad och nära till gråt hela dagen. En stund efter att jag kom hem från jobbet rann det bara av mig. Nu känner jag mig bara trött och ska lägga mig tidigt idag också för att försöka komma ikapp lite.

A gick sin första dag på 6-års idag. Gick bara till 12, sedan hämtade farmor. E var också på en ny avdelning idag fast på samma dagis och med personal han känner igen. Båda barnen hade haft det bra idag, känns skönt att det är igång.

I morse träffade jag en annan dagismamma som har bröstcancer. Vi pratade en stund. Hon har gått igenom sina 6 cellgiftsbehandlingar och ska nu vila en månad innan det är dags för strålning. Hon såg så fräsch ut och mådde bra. Kändes skönt att se.

1 kommentar:

  1. Hej, jag har inte läst mycket av bloggen men förstår att ni har det väldigt tufft. Jag känner med er båda! Om jag kan vara till stöd så kontakta mig gärna. Kram / Henrik (Annas man) henrik.gustafson@fridhemsgatan68.se

    SvaraRadera