lördag 24 april 2010

Bloggläsare

Färden ner till Skåne går bra. Det tar 5 1/2 timme totalt. Barnen sköter sig i det närmaste exemplariskt och vi pausar bara en gång i Gränna och äter glass och köper polkagrisar. När vi kommer fram blir vi serverade en god middag. När jag ligger brevid E när han ska somna somnar jag själv också. Vaknar av att grannens barn hoppar studsmatta och stojar i sin trädgård.

Just nu håller min mamma på att förbereda lunchen, E hjälper henne, och vi andra tar det lugnt och pysslar med lite av varje. A har sytt en nalle av en gammal handduk och min pappa hjälper henne att stoppa den. I eftermiddag ska vi åka hem till min syster och fira hennes pojkar. Jag ser fram emot att träffa lite folk.

Får en del respons på min blogg. Dels från släktingar och vänner som vet om att jag skriver, men även från andra med bl.a. samma sjukdom som M eller människor som har en nära anhörig som är sjuk. Jag blir glad när jag märker att för mig okända människor har hittat bloggen och att den kan ge er någonting. Det finns tre anledningar till att jag skriver den här bloggen. 1. För sjuka och anhöriga som kanske kan hitta information och känna igen sig i det jag skriver. 2. Som information om hur det går för oss till vänner och släktingar som vi inte pratar med varje dag. 3. För att jag själv tycker det är ett bra sätt att bearbeta allt som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar