torsdag 8 april 2010

Påskhelgen

På långfredagen gör vi mest ingenting. Mina föräldrar kommer efter lunch. Barnen får påskpresenter. A en ny vårjacka och E en skjorta. Jag är fortfarande väldigt förkyld, envist det här. Nu är även M och A förkylda. De verkar dock klara det bättre och är inte lika förkylda som jag och E.

På påskafton gör M och jag oss i ordning sedan åker vi in till Stockholm. Vi går på stan och kollar. Det blir inte mycket handlat. Vi äter lunch och köper praliner. Senare på em checkar vi in på Clarion sign hotel som vi har bokat rum på över natten. Jag går ut och köper kaffe och smoothies som vi dricker till pralinerna. Vi vilar och tar det lugnt tills det är dags att gå till restaurangen som vi har bokat bord på. Besöket på restaurangen som heter Aquavit är mycket trevligt. Vi äter hjortcarpaccio till förrätt och M tar hängmörad entrecote till varmrätt och jag tar fisk och skaldjur från grillen. Det är väldigt gott och väldigt mycket mat så sedan är vi mätta. M´s granne från barndomsstaden jobbar där och han låter oss provsmaka lite andra viner än de vi har valt till maten. Mätta är vi som sagt, men vi går ändå och handlar en påse godis som vi äter framför TVn. Jag trodde att jag skulle sova som en stock till nästa morgon, men det gör jag inte. Vaknar flera gånger fast det inte är någon som väcker mig. Efter hotellfrukosten, som jag inte är så imponerad av, går vi och låser in väskan på centralen. Det tar en stund innan vi lyckas växla pengar och låsa in bagaget, men sedan går vi en tur till Åhléns där jag köper en blus. Sedan tar vi tåget hem. Vi är konstigt nog jättetrötta båda två trots att vi bara har varit för oss själva utan barn i ett helt dygn. Natten hemma har gått bra och båda barnen har sovit gott.

På annandagen snöar det till långt in på dagen. Mamma och pappa åker hem efter frukost. Vi andra tar det lugnt. M och E åker och köper färg för att måla om E´s cykel som A har haft. Den är nu rosa och han vill hellre ha en röd med blixtar på (Blixten McQueen). Jag och A är ute en stund och försöker sprida ut lite mer snö för att få den att smälta fortare. Den snön som föll tidigare på dagen har nästan smält bort på kvällen.

På kvällen tittar jag på "Det kungliga bröllopet" och sedan tittar vi på "Millennium" som vi spelat in. Mycket bra progam båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar