lördag 17 april 2010

Lugn lördag

Idag på förmiddagen tar min mamma med sig barnen till Willys och handlar mat. M dammsuger och plockar undan och jag fixar lite med tvätten. Efter att M har tagit sin Temodal ser han ganska trött ut efter en stund. Känner sig seg också säger han, det börjar kännas ungefär en halvtimme efter Temodalen. Efter lunch går han och vilar en timme, sedan är det bättre. Själv har jag huvudvärk igen, men det går över efter en Ipren. Åker till Toys R Us och köper födelsedagspresent till kompisarnas son som A är bjuden på kalas hos i morgon. Åker till SEA hund & katt också och köper kattmat och kattsand. Senare på eftermiddagen är jag, M och E ute i trädgården, sedan går vi en promenad ner till vattnet där E roar sig en bra stund med att kasta sten i vattnet. Det är hyfsat väder. Mulet och lite blåsigt, men 12° varmt. Nu är det bara en liten, liten hög med snö kvar i vår trädgård. Vi hade otroligt mycket snö i början av mars och nu är allt borta.

M verkar bli ganska rastlös av att gå hemma om dagarna även om strålningen tar en hel del tid. Ibland blir vi lite irriterade på varandra. Han tycker jag frågar för mycket hur han mår och tycker det är onödigt att jag ska följa med honom på läkar- och sjuksköterskebesök. Jag kan ju jobba istället. Själv tycker jag det är viktigt att följa med på dessa besök. Vill vara delaktig och höra med egna öron vad som sägs. Sedan har vi också märkt som många andra också pratar om att det är bra att vara två som lyssnar eftersom det är ganska mycket information man får hela tiden. Visst, det är inte jag som är sjuk, men den här sjukdomen drabbar ändå mig väldigt mycket och då vill jag inte stå utanför och inte delta i allt som händer. Vi pratade om det här när vi var ute och gick och jag tror att vi är överens och förstår varandra bättre. Det kommer säkert att komma upp fler gånger under resans gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar