tisdag 27 april 2010

Hotelljakt

Gårdagen bjuder på lite jobb och sedan besök hos M´s kontaktsjuksköterska C på eftermiddagen. Jag åker upp och äter lunch med M innan besöket. Jag hinner lämna blod på blodbussen som står utanför huvudentrén på KS på måndagar också. Det är ingen kö fastän det är precis i lunchtid. Är inte det konstigt? Borde det inte vara massor med folk som vill lämna blod vid ett sjukhus?

Det är några saker som vi behöver prata med C om. Vi rapporterar förstås om Celebraallergin för att det ska komma in i journalen. Vi har också frågor om operationen och strålplanen. C kan inte svara på dessa frågor, men hon noterar dem. Strålplanen kan vi få förklarat för oss när vi träffar dr. G nästa gång och operationen kan säkert dr. S på neurologen förklara.

Efter strålbehandlingens slut den 25/5 är det egentligen meningen att M ska skrivas över på Huddinge sjukhus eftersom det är närmare för oss. M känner dock att han vill vara kvar i Solna och jag säger inte emot. Det känns tryggt där. Tiden att åka är det inte så stor skillnad på. Till Solna är det visserligen mer än dubbelt så långt som till Huddinge, men till Solna är det motorväg, E4, och till Huddinge mycket sämre väg. Dessutom har jag hört att de inte är så bra på det här med att bemöta patient och anhörig i Huddinge, varken läkare eller övrig personal. Vet inte om det fortfarande är så, men varför chansa? Det där med bemötande och att man känner sig trygg är så otroligt viktigt.

På eftermiddagen och kvällen känner jag mig yr och det svartnar för ögonen varje gång jag reser mig upp. Det är förstås blodgivningen jag känner av, men jag brukar aldrig känna av det. Tar ändå en promenad med kompisen på kvällen och idag känns det bra igen.

M ringer när han kommer hem från strålningen vid lunchtid idag. Han är pigg och pratar om att dammsuga och städa toaletterna. Det är jätteskönt om han hinner pyssla lite hemma, men jag säger att jag tycker han ska vila först och se vad han hinner sedan.

Kontaktsjuksköterskan C ringer på em till M och säger att han ska trappa ut kortisonet snabbare än vad vi föreslog igår. Vet inte varför de tycker det är så bråttom att trappa ut det. C säger också att hon tycker att M ska ringa dr. S på neurologen och diskutera Celebran igen.

Ikväll har jag bokat flyg till Las Palmas i januari, men hotell verkar helt omöjligt att hitta. Har sökt som en galning på internet. Vet inte om det är för tidigt att boka hotell eller vad. Min kompis pappa bor i Las Palmas och hon skulle ta reda på något bra hotell så får vi se vad det ger. Det blir nog till att ringa och boka när vi vet vad vi vill ha. Det kanske går bättre.

Förresten, kolla in tårtorna från i lördags, de finns i gårdagens inlägg.

1 kommentar:

  1. Recommended Site m7w10y3k23 replica louis vuitton bags 7a replica bags wholesale replica bags australia check my blog j4w69s7b97 replica bags wholesale replica bags from korea fake hermes j0t51p5g84 replica bags china free shipping

    SvaraRadera