tisdag 20 april 2010

Tandhygienistbesök

Idag mår M mycket bättre och är pigg. Han lämnar på dagis så jag kommer i väg till jobbet lite tidigare. Det är bra för jag behöver gå ifrån jobbet ett par timmar vid lunch för att gå till tandhygienisten och till frisören. Det är inte så kul att gå till tandhygienisten. Hon petar och pillar och det gör rätt ont ibland. Hon är hyfsat nöjd med mina tänder trots att jag har slarvat med tandtråd på sista tiden. Hon är väldigt förstående när jag berättar varför jag har slarvat. Det är mycket trevligare hos frisören. Jag har gått hos henne i över 13 år så vi känner varandra ganska bra vid det här laget. Köper sushi som jag tar med mig tillbaka till jobbet. Lika gott som vanligt. Eftermiddagen på jobbet ägnar jag åt att lära upp en ny tjej som har börjat hos oss.

M åker till ett möte med sin logoped på eftermiddagen så jag hämtar på dagis. När vi kommer hem är vi ute en stund, sedan sätter jag A i arbete med en vävram. Hon har försökt tillverka en egen väv med hjälp av en gammal glasslåda och snöre. Det gick ganska bra faktiskt, men jag tyckte det var lite synd att hon inte hade riktiga grejor så jag köpte en riktig vävram till henne.

Båda barnen inklusive jag själv är fortfarande lite hostiga och barnen är rejält snoriga. Nu borde det väl försvinna helt snart. Nu är det ju ändå vår och vi får sol på näsan nästan varje dag.

Nu ikväll får E ett ordentligt raseriutbrott när det är läggdags. Han vill ha "krokodilnyckeln", vilket är nyckeln till vår gamla bil som har en krokodil på nyckelringen. Han gillar nycklar väldigt mycket. Han får inte nyckeln eftersom det är läggdags och då är han igång. När vi väl har fått barnen i säng blir det väldigt tyst och lugnt i huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar