söndag 18 april 2010

Cancersnack på 6-årskalas

I dag på morgonen ber jag mamma ta E så att jag får sova vidare. Vaknar kl. 10 och känner mig mycket piggare. På eftermiddagen går jag med A till våra kompisar vars son har 6-årskalas. Det är barnkalas, men jag stannar kvar och pratar med 3 andra mammor. En av de andra mammorna fick besked om att hon har bröstcancer samma dag som M fick sitt besked. Vi pratade lite om hur det är nu och om vilka olika behandlingar hon och M ska gå igenom. Hon har klippt av sitt långa, långa hår, som räckte en bra bit nedanför axlarna till lite över axelhöjd. Hon kommer att tappa sitt hår av cellgiftsbehandlingen som hon snart ska påbörja.

M börjar med Valcyte igen till frukosten, inga prickar än så länge, men det kommer kanske inte så fort. Får se hur det ser ut i morgon. Hoppas det inte blir några prickar, att det var någonting annat som gav prickarna.

Efter kalaset sätter vi upp studsmattan som har varit nedmoterad under vintern. Barnen hoppar en stund innan det kommer lite snöblandat regn. Sedan skjutsar jag mamma till tåget. Får se om vi kan åka ner till Skåne på fredag när min systers pojkar fyller 3 år, då träffas vi igen. Det skulle vara skönt med lite miljöombyte, men det beror mycket på om M fortfarande mår så bra som han gör nu. Just nu håller han på att byta om för att ta en joggingtur. Jag är lite orolig för att han ska ta ut sig för mycket och tycker egentligen han kan ta en rask promenad istället, men han gillar att jogga. Säger till honom att han måste ta det lugnt och springa där det går mycket folk om det skulle hända någonting, hönsmamma som jag är.

Ikväll ska jag ta en promenad med min kompis som jag brukar promenera med. I morgon ska jag jobba på kontoret på förmiddagen. Efter lunch ska jag åka upp till KS och vara med när M ska träffa kontaktsjuksköterska C igen.

2 kommentarer:

  1. Önskar er en riktigt skön vecka!

    Kram,
    Annette

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma. Måste vara skönt att slippa cellgifterna ett tag. Kram Maria

    SvaraRadera