måndag 12 april 2010

Tillbaka på jobbet

Idag åker jag till jobbet som vanligt vid 7-tiden. Ändå är ingenting som vanligt. Det känns ok att vara på jobbet, men det känns som om det var i ett annat liv jag var här sist och det var det ju i och för sig också. Jag blir intvingad i jobbet ganska raskt eftersom tjejen som tagit mina arbetsuppgifter under min sjukskrivning nu är sjuk. Det går bra och det är nog inte dumt att få komma igång direkt. På eftermiddagen har jag en tid bokad med min chef. Vi diskuterar arbetsuppgifter och det känns bra. Hon är full förståelse för min situation och är helt på min linje. Arbetsdagen går bra, men jag är ganska trött när jag går hem. M lämnar och hämtar barnen på dagis idag.

På morgonen börjar M ringa för att försöka få tag i dr. S på neurologen. Försöker via kontaktsjuksköterskan M som han har på neurologen under hela dagen, men inget svar, det går inte att lämna meddelande heller. Han försöker också via neurologmottagningen och de ska lämna meddelande. M hittar en mailadress till dr. S på nätet som han mailar till och så lämnar han meddelande hos kuratorn, men ingen ringer på hela dagen. Det blir till att jaga vidare i morgon. Trist att man inte ska kunna få tag i någon kontaktperson på en hel dag.

Efter middagen går vi ut. Härligt att kunna vara ute så sent och det är ljust. Vi går in när det är läggdags för barnen och nu ligger de i sina sängar. I kväll blir det en lugn kväll framför TVn. Tittar bl.a. på "Det kungliga bröllopet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar