torsdag 8 april 2010

Ny dator

Måndagen den 29/3 är båda barnen hemma p.g.a. E´s magsjuka igår. Jag skjutsar syrran till tåget, sedan åker jag till apoteket och hämtar ut mer medicin till E mot hans förkylningsastma och Movicol för magen till M. M tycker inte att han är riktigt som vanligt i magen. Förkylningen har brutit ut på mig rejält så jag är rätt trött, men jag åker och handlar mat på em sedan vilar jag mycket.

Tisdagen den 30/3 vaknar jag med ont i huvudet. Tar en Ipren, sedan ger det sig efter en stund. M åker iväg till logopeden på fm och på em är vi ute och försöker sprida ut snön så att den ska smälta fortare. Det har smält jättemycket sedan i början av mars då det började bli lite varmare. Ser på smhi´s web att våren har kommit oss den 29/3. M sopar uppfarten som nu är helt fri från snö, sedan fixar han till barnens cyklar. Vi går en sväng och barnen cyklar. E cyklar inte, han åker bara när M skjuter honom. M är pigg och joggar i 30 minuter. Vi har hört och läst på många håll att det är viktigt att röra på sig om man kan. Promenader räcker långt. Min chef ringer och vi pratar om vilka arbetsuppgifter jag ska ha när jag kommer tillbaka. Jag känner att jag inte kommer att kunna engagera mig lika mycket i jobbet som innan och vi kommer fram till en lösning som känns bra för mig.

Onsdagen den 31/3 lämnar vi barnen på dagis igen. Mina svärföräldrar kommer på fm och vi åker iväg och tittar på laptop som framförallt M ska använda och skriva och surfa på nu när han är sjuk. Hans föräldrar vill köpa en till honom och vi ska skaffa mobilt bredband till den. Jag ringer och kollar med en kollega hur hans mobila bredband funkar. Han tycker Telia som han har är bra. Kollegan berättar också att de tänker på oss mycket på jobbet. "Det är en jäkla soppa du har hamnat i" säger han och det har han ju helt rätt i. Den akuta chocken har lagt sig lite, men vissa dagar känns allt som en mardröm som man inte kan vakna upp ifrån. Hur som helst hittar vi en dator och vi åker och äter sushi till lunch som svärmor bjuder på. Senare på kvällen åker jag med A till gympan. När barnen lagt sig pratar jag och M om hur det kommer att bli om han skulle dö. Ekonomiskt kommer vi att klara oss. Vi tecknade varsin bra livförsäkring när vi köpte huset 2005, det är värre med allt det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar