torsdag 29 april 2010

Håret lossnar

Igår börjar M´s hår lossna lite vid operationsärret. Nästan alla tappar håret på de ställen man strålar på. Idag lossnar det ännu mer. M hade tänkt raka av allt hår när det börjar bli kala fläckar, men än lossnar det inte på något stort område och det är precis i kanten så han avvaktar med rakningen. Idag har M ont i magen när jag kommer hem. Det kommer efter lunchen och håller i sig sedan dess. Han tar en omeprazol till middagen och efter en stund känns det bättre. Jag tycker som vanligt det är jobbigt när han inte är helt ok, han är i vanliga fall den av oss som är piggast och mest energisk, men det är bara att vänja sig, det kommer säkert att bli värre.

A är ok idag så hon följer med M till strålningen, behandling nr. 13 i ordningen. Hon tycker det är spännande och verkar vara nöjd med att få vara ensam med pappa. Hon är rätt pappig just nu. De har alltid varit nära varandra och A har aldrig varit så mammig som E är, men nu är det extra pappigt vilket kanske inte är så konstigt.

Själv sjutsar jag E till dagis och jobbar hela dagen. På lunchen går jag ner på stan och köper doppresent till våra kompisars son som döps på lördag. Vi tänkte vara med på dopet hela familjen om vi alla är friska och krya.

När jag kommer hem är det middagsdags och svärmor är här. Hon stannar över natten och i morgon så barnen kan vara lediga från dagis. Efter maten är vi ute och leker. M börjar såga ner ett gammalt äppleträd. Han är inte alltid så bra på att ta det lugnt. När vi har gått in börjar det åska och störtregna. Det kommer massor med blixtar. Jag tycker det är mysigt när det åskar. E blir rädd och vill inte gå och lägga sig.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag förstår precis vad du och din familj går igenom, min son som är 22 år är opererad i dec och därefter stråbehandlad. Jag kommer att följa din blogg och hoppas verkligen att allt kommer att gå bra.

    Kram, Christina

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag vill jättegärna höra mer om er historia, om du vill får du gärna maila mig. Mailadressen hittar du på höger sida i bloggen.

    Kram Maria

    SvaraRadera